کد خبر: ۲۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس
سعیدی گفت: انتظار می‌رفت که ثبات بازار ارز باعث متعادل شدن قیمت کالا‌های اساسی شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

مخاطب24:معین الدین سعیدی نماینده مردم شهر‌های چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت تامین کالا‌های اساسی در کشور گفت: در شمال کشور تولید خوبی از برنج را داشتیم که اخیرا معاون اول رئیس جمهور دستور آزادسازی واردات برنج را داد.

 

وی ادامه داد: به هر حال حوزه تنظیم بازار حوزه بسیار ظریفی است، چون در عین حال که باید حمایت لازم از تولید دیده شود باید معیشت دهک‌های متفاوت جامعه هم در نظر گرفته شود.

 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بیان کرد: اگر تولید داخل گران و به صرفه نباشد طبیعتا برای بسیاری از دهک‌های کم درآمد جامعه مشکل ایجاد می‌شود البته دولت و وزارت جهاد کشاورزی وظیفه دارند تا بازار را تنظیم کنند، اما آنچه مهمتر از وضع برنج است وضع کالا‌های اساسی دیگر مثل فرآورده‌های لبنی و مرغ است که هم اکنون شاهد هستیم قیمت مرغ به کیلیویی صد هزار تومان رسیده و از سفره مردم پریده است.

 

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس اظهار کرد: با توجه به ثبات نسبی که در بازار ارز وجود دارد باید از بانک مرکزی و مسئولان اقتصادی تقدیر کنیم، اما این انتظار می‌رفت که ثبات بازار ارز باعث متعادل شدن قیمت کالا‌های اساسی شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاده و سرچشمه امور از دست مسئولان اقتصادی دارد خارج می‌شود و روز به روز فشار بر دهک‌های کم درآمد بیشتر می‌شود.

 

وی ادامه داد: در چنین شرایطی مردم از ما نمایندگان این را نمی‌پذیرند صرفا بیان درد کنیم بلکه باید متناسب با مسائل برنامه ریزی کنیم تا در واقع حداقل ثبات را به بازار کالا‌های اساسی برگردانیم.

 

سعیدی گفت: مهمترین برنامه مجلس برای ثبات در بازار کالا‌های اساسی الزام دولت به تامین سبد کالا‌های اساسی با قیمت شهریور ۱۴۰۰ بر بستر کالابرگ بود که متاسفانه این موضوع به دلیل نبود اجرای زیرساخت‌های لازم توسط دولت اجرایی نشد و عملا شاهدیم که تلاش‌های مجلس و دولت تاثیری در ثبات کالا‌های اساسی نداشته است.

 

نماینده مردم شهر‌های چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس اظهار کرد: بسیاری از نمایندگان در تذکراتشان این مسئله را عنوان می‌کنند، اما مردم صرف تذکر را نمی‌پذیرند و معتقدند با توجه به اهرم‌های قانونی مجلس مثل استیضاح، اعمال ماده ۲۳۴ و نظایر آن یک اقدام عملی باید انجام پذیرد.

 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بیان کرد: در بسیاری از کشور‌های دنیا برای دهک‌های کم درآمد یکسری سیاست‌های حمایتی وجود دارد که کالابرگ شاید از یک نظر بازگشت به شرایط کوپنی شدن باشد، اما الان شاهد ایجاد یک بحران در حوزه تامین پروتئین مورد نیاز خانوار‌ها هستیم و در چنین شرایطی باید ورود کنیم و طبیعتا انتظار یک اقدام جدی‌تر از طرف مجلس و دولت وجود دارد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
۵ صبحانه کم کالری برای لاغری title
بسیاری از کارشناسان تغذیه صبحانه را مهم‌ترین وعده غذایی روز می‌دانند. این بدان معنا نیست که صبحانه باید همانند ناهار سنگین و مملو از نشاسته و چربی‌ها باشد. در واقع، برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، انتخاب صبحانه‌ای کم کالری می‌تواند گزینه بهتری نسبت به صبحانه‌های پرکالری باشد.
استایل مجری جنجالی صدا و سیما در راه بازگشت از آمریکا! title
ژیلا صادقی مجری خبرساز صداوسیما که در ماه‌های اخیر در چند نوبت بابت پوشش متفاوتش روی آنتن تلویزیون به سوژه شبکه‌های مجازی تبدیل شده است؛
این میوه سبب کاهش وزن می‌شود title
افراد مسن، با گنجاندن انگور در رژیم غذایی خود، می‌توانند به طور بالقوه سلامت چشمشان را بهبود بخشند.
جزئیات جدید از ربودن "یسنا" title
فرمانده انتظامی گلستان گفت: با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس دو نفر از عاملان ربایش که یکی از آن‌ها در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بود، دستگیر شدند و پس از بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کردند.
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.